Kasih,Cinta Dan Sayang

Kasih...
Arus-arus sungai yang sering mengalir,
Dimana Sang kekasih menanti kekasihnya,
Dan sang pungguk terus merindukan bulan,
Aku tetap setia disini.

Kasih...
Walaupun penantian memerlukan kesabaran
Walaupun bulan sentiasa senyum, Arus sentiasa menuruti lumrahnya.
Yang pasti aku akan menanti.
Kasih...
Walaupun penantian menjadi satu penyeksaan
Namun kesabaran tetap bersama penantian,
Biarpun musim bertukar-ganti
Aku masih lagi disini.
Cinta...
Ungakapan yang sering dilafazkan
Oleh sang pencinta di alam ini
Keikhlsan dan ketulusan sering menjadi buruan,
Menjadikan cinta terus indah sepanjang usia.
Cinta...
Aku terus menanti
walaupun aku tak pasti sampai bila,
Namun yang pasti Cinta dan Kasih,
Tetap setia bersama penantian ini.
Sayang...
Walaupun lautan yang dalam, tetap akan kurenangi,
Gunung yang tinggi akan kudaki,
Yang pasti Kasih dan Cinta akan Menemui kunci bahagia,
Sayang…
Kusangka Kasih,Cinta dan Sayang akan bersama,
Tapi kini,hanyalah sekadar angan-angan sahaja,
Kerana Kasih dan Cinta sudah tiada,
Untuk di kongsi bersama,
Namun yang pasti…
Kasihku, Cintaku, Sayangku tetap ada di dalam diri ini.



3 comments:

  1. salam sobat,,wah romantis sekali nich puisinya..
    ada cinta ,kasih,dan sayang..
    nikmat dan bahagia hidupnya yang mendapatkan ini semua.

    ReplyDelete
  2. waoooo puisinya keren ^^ heheheh lam kenal ^^

    ReplyDelete